Sluzotok zoladkowy ciagly spostrzega sie prawie zawsze w chorobach organicznych zoladka, mianowicie w przewleklym niezycie zoladka, w raku i czasami w chorobie wrzodowej zoladka

Śluzotok żołądkowy ciągły spostrzega się prawie zawsze w chorobach organicznych żołądka, mianowicie w przewlekłym nieżycie żołądka, w raku i czasami w chorobie wrzodowej żołądka. Prócz postaci wtórnej ślużotoku żołądkowego, zdarza się postać stojąca w związku, prawdopodobnie, z zaburzeniem w układzie nerwowym. Postać napadową spostrzega się przeważnie w ogólnych nerwicach oraz w niektórych organicznych chorobach ośrodkowego układu nerwowego, zwłaszcza w wiądzie rdzenia. Objawy. Śluzotok żołądkowy sam przez się nie wywołuje dolegliwości. Przypadłości, których doznają chorzy, zależą od choroby podstawowej. Rozpoznanie śluzotoku żołądkowego opiera się na stwierdzeniu w żołądku dużej ilości śluzu zarówno na czczo (ponad 20 ml), jak i po próbnym śniadaniu. W postaci napadowej objaw ten jest okresowy: między napadami ilość śluzu w żołądku jest prawidłowa. Ilość kwasu solnego w soku żołądkowym w postaci ciągłe j jest przeważnie zmniejszona, a w postaci napadowej w czasie napadu w wymiocinach prawie nigdy nie bywa kwasu solnego, natomiast między napadami ilość wolnego kwasu solnego bywa różna, zależnie od choroby podstawowej. Rokowanie i leczenie w śluzotoku żołądkowym zależy od choroby podstawowej. W śluzotoku ciągłym oraz w napadzie śluzotoku uzyskuje się nieraz dobre wyniki po płukaniach żołądka ciepłą wodą wapienną (aqua calcariae s. celcie), rozcieńczoną w stosunku 2-3 łyżki stołowe na litr wody. Niedostateczne wydzielanie śluzu żołądkowego (Hupomuxorrnoea). [więcej w: szkolenia dla pracowników biurowych 2017, gabinet stomatologiczny Warszawa, spreżyny talerzowe ]