Macytentan i zachorowalność i śmiertelność w nadciśnieniu tętniczym płuc AD 7

Skutki te zostały również zbadane pod kątem tego, czy pacjent był leczony z powodu tętniczego nadciśnienia płucnego w punkcie wyjściowym i zgodnie z klasą czynnościową WHO na początku badania (Tabela S4 w Dodatku Aneks). Klasa funkcjonalna WHO poprawiła się od wartości wyjściowej do 6 miesiąca u 13% pacjentów w grupie placebo, w porównaniu z 20% osób w grupie, która otrzymała 3 mg macytentanu (P = 0,04) i 22% osób w grupie który otrzymał 10 mg macytentanu (P = 0,006). Hemodynamika serca
Część pacjentów uczestniczyła w badaniu hemodynamicznym, które obejmowało cewnikowanie prawego serca w punkcie wyjściowym i w 6. miesiącu. Pacjenci w obu grupach macitentanu wykazywali znaczące zmniejszenie oporu naczyniowego płuc i istotne zwiększenie wskaźnika sercowego w porównaniu z grupą placebo (tabela S5 w Dodatek dodatkowy).
Bezpieczeństwo
Tabela 3. Tabela 3. Najczęstsze zdarzenia niepożądane i nieprawidłowości laboratoryjne. Liczba pacjentów otrzymujących placebo, macytentan w dawce 3 mg i 10 mg grupy macytentanu, którzy przerwali stosowanie badanego leku z powodu działań niepożądanych, wynosiła odpowiednio 31 (12,4%), 34 (13,6%) i 26 (10,7%). Tabela 3 zawiera listę najczęstszych zdarzeń niepożądanych. Częstość występowania obrzęków obwodowych i częstości występowania aminotransferazy alaninowej lub aminotransferazy alaninowej, które przekraczały górną granicę normy, była podobna we wszystkich trzech grupach (Tabela 3). Czas do pierwszego pojawienia się aminotransferazy alaninowej lub aminotransferazy asparaginianowej, który przekraczał 3-krotnie górną granicę prawidłowego zakresu, przedstawiono na Fig. S5 w Dodatku Uzupełniającym. W porównaniu z pacjentami, którzy otrzymywali placebo, wyższy odsetek pacjentów w dwóch grupach macitentanu wykazywał zapalenie błony śluzowej nosa i gardła, ból głowy i anemię (Tabela 3). Trzech pacjentów, po jednym w każdej grupie, zaprzestało leczenia z powodu anemii.
Dyskusja
W tym badaniu opartym na zdarzeniach macytentan znacznie zmniejszył zachorowalność i śmiertelność wśród pacjentów z tętniczym nadciśnieniem płucnym. Ponieważ tętnicze nadciśnienie płucne jest przewlekłą chorobą zagrażającą życiu, dane z długoterminowych wyników badań są wymagane do oceny wpływu terapii na postęp choroby. Aktualne wytyczne dotyczące badań klinicznych nad tętniczym nadciśnieniem płucnym wspierają zastosowanie tych długoterminowych badań nad wynikami leczenia.11-13 SERAPHIN pokazuje, że szeroko zakrojone badania wpływu leczenia tętniczego nadciśnienia płucnego na zachorowalność i śmiertelność są możliwe do oceny. długotrwałe efekty terapii tej choroby.
Efekt leczenia pierwotnego punktu końcowego był spowodowany głównie różnicami w częstości pogarszania się tętniczego nadciśnienia płucnego
[więcej w: dermatolog bez skierowania, dermatolog bez skierowania zielona góra, złamanie wyrostka poprzecznego ]