Innowacja jako dyscyplina, a nie moda

Niektórzy klinicyści dostrzegają niedawną eksplozję zainteresowania innowacjami w służbie zdrowia jako modę, która nie jest w stanie zapewnić trwałego wkładu. Takie obawy wydają się wynikać z błędnego poglądu, że innowacja polega właśnie na generowaniu nowych pomysłów lub znajdowaniu nowych zastosowań dla iPada. Wezwania do innowacji mogą wydawać się puste dla praktykujących klinicystów, którzy wiedzą, że jeśli chodzi o trudne do rozwiązania wyzwania, takie jak pacjenci wielokrotnie przyjmowani z niewydolnością serca, nie ma na to żadnej aplikacji. Ale ostatnio, dziedzina innowacji przesunęła się z generowania pomysłów na szybkie metody przeprowadzania eksperymentów, aby je przetestować. Wdrażane są nowe, zdyscyplinowane techniki testowania potencjalnie wartościowych pomysłów szybciej, taniej i rzetelniej. Podejścia te mają korzenie w komercyjnym świecie, zasadzanym przez przedsiębiorców wymagających niezawodnych, niedrogich sposobów testowania popytu na nowe produkty i usługi lub skuteczności ich działania. .2 Generowanie danych w dniach lub tygodniach zamiast miesięcy lub lat wymaganych do randomizowanych badań klinicznych jest tak samo ważne dla organizacji opieki zdrowotnej. Dotychczasowe podejścia do nauki tego, czego ludzie chcieli lub potrzebowali, obejmowały wywiady, grupy fokusowe i ankiety. Ponieważ jednak powiązanie między tym, co ludzie mówią, a tym, co robią, jest słabe, te podejścia często prowadziły firmy złą ścieżką. Nowsze metody testują krytyczne założenia szybko iw kontekście.
Jedną z takich technik jest test oparów. Po wybraniu produktu z witryny detalicznej i otrzymaniu komunikatu niedostępny , często prawda jest taka, że nigdy nie istniała. Sprzedawcy publikują wiarygodne opisy lub obrazy generowane komputerowo, które mogą zainteresować klientów, aby sprawdzić, czy ktoś spróbuje je kupić. Ich bezpośrednim celem jest sprawdzenie, czy mogliby coś sprzedać, gdyby je mieli. Zamiast projektowania, pozyskiwania materiałów, budowania, tworzenia kanałów dystrybucji, a następnie sprzedaży, detaliści mogą sprzedawać najpierw, w kontekście, w którym można wygenerować wiarygodne dowody zapotrzebowania. Testy parowania zastępują życzeniowe jeśli zbudujesz, przyjdą filozofia z empirycznym i nakazowym jeśli przyjdą, powinieneś to zbudować. Pomagają odpowiedzieć na pytanie Czy ktoś tego chce.
Ponieważ testy parowania obejmują oszustwa, wymagają rozsądnego wdrożenia w opiece zdrowotnej, aby przestrzegać norm zawodowych. Przedsiębiorczy student medycyny niedawno zwrócił się do nas z ideą oferowania natychmiastowego umieszczenia wewnątrzmacicznych środków antykoncepcyjnych (IUD) w naszym oddziale ratunkowym, zamiast wymagać osobnej wizyty. Zanim zainwestowaliśmy w taki program, moglibyśmy przetestować popyt pytając pacjentów: Możemy nie być w stanie tego zrobić dzisiaj, ale jeśli mogę to zorganizować, czy chciałbyś wstawić wkładkę przed wyjściem. To podróbka sprawiasz, że podejście, pomimo swojego podstępu, może zrobić więcej dobra niż szkody, przyspieszając ważne zmiany i oszczędzając zasoby.
Druga technika to fałszywy front, który pozwala zespołom szybko iterować na papierze lub innym medium jednorazowym. Wynalazca PalmPilot (prawdopodobnie pierwsze udane urządzenie mobilne) wyrzeźbił pierwszą wersję z drewna i nosił ją w kieszeni przez wiele tygodni, aby zobaczyć, jak i kiedy może ją wyciągnąć, życząc jej prawdziwości; ta informacja następnie kierowała jego projektem
[przypisy: dentysta Kraków, program stomatologiczny, dentysta w krakowie ]