Infekcje grzybicze związane ze skażonymi iniekcjami metyloprednisolonu

Infekcje grzybicze to rzadkie powikłania zastrzyków w leczeniu przewlekłego bólu. We wrześniu 2012 r. Rozpoczęliśmy śledztwo w sprawie zakażeń grzybiczych związanych z iniekcjami octanu metyloprednizolonu bez konserwantów, który został zakupiony w jednej aptece mieszanej. Metody
W aptece odwołano trzy partie octanu metyloprednizolonu; badanie nieotwieranych fiolek ujawniło później grzyby. Powiadomienie o wszystkich osobach potencjalnie narażonych na działanie octanu metyloprednizolonu zostało przeprowadzone przez federalnych, stanowych i lokalnych urzędników zdrowia publicznego oraz przez pracowników placówek klinicznych, które podawały lek. Zebraliśmy dane kliniczne na temat standardowych formularzy zgłoszeń przypadku, i przetestowaliśmy obecność grzybów w izolatach i próbkach, badając hodowle i przeprowadzając testy reakcji łańcuchowej polimerazy oraz badania histopatologiczne i immunohistochemiczne.
Wyniki
Do 19 października 2012 r. Skontaktowano się z ponad 99% z 13 534 potencjalnie narażonych osób. Od lipca 2013 r. Odnotowano 749 przypadków zakażeń w 20 stanach, z 61 zgonami (8%). Dowody laboratoryjne Exserohilum rostratum były obecne w próbkach od 153 pacjentów (20%). Dodatkowe dane były dostępne dla 728 pacjentów (97%); 229 z tych pacjentów (31%) miało zapalenie opon mózgowych bez żadnej udokumentowanej infekcji. Chorzy z przypadkami otrzymali medianę wstrzyknięcia (zakres od do 6) domniemanego octanu metyloprednizolonu. Mediana wieku pacjentów wynosiła 64 lata (zakres od 15 do 97), a mediana okresu inkubacji (liczba dni od ostatniego wstrzyknięcia do daty pierwszej diagnozy) wynosiła 47 dni (zakres od 0 do 249); 40 pacjentów (5%) miało udar.
Wnioski
Analiza danych z dużej, wieloetapowej epidemii zakażeń grzybiczych wykazała znaczną chorobowość i śmiertelność. Infekcje były związane z iniekcją skażonego leku glikokortykosteroidowego z jednej apteki mieszanej. Szybkie działania w zakresie zdrowia publicznego obejmowały szybkie wycofanie produktu, powiadomienie o narażonych osobach oraz wczesne dotarcie do lekarzy.
Wprowadzenie
W Stanach Zjednoczonych nie prowadzono systematycznego nadzoru pod kątem działań niepożądanych po wstrzyknięciu glukokortykoidów w leczeniu przewlekłego bólu mięśniowo-szkieletowego, ale infekcja jest znanym, choć prawdopodobnie rzadkim, udokumentowanym w literaturze medycznej ryzykiem.1-6 Zakażenia rozwijające się po procedura jest zwykle bakteryjna.7-10; infekcje grzybicze są niezwykle rzadkie.11-14 Prezentujemy dane dotyczące wieloostrzowej epidemii grzybiczego zapalenia opon mózgowych i innych infekcji związanych z wstrzyknięciami octanu metyloprednizolonu wolnego od środków konserwujących, który został zakupiony w jednej aptece złożonej i opisano reakcję publicznej służby zdrowia na wybuch epidemii.
Indeksowanie pacjenta i wczesne badanie epidemiologiczne
18 września 2012 r. Departament Zdrowia w Tennessee otrzymał raport od 56-letniej pacjentki z aspergillusowym zapaleniem opon mózgowych.15 Pacjent nie znał czynników ryzyka grzybiczego zapalenia opon mózgowych, ale otrzymał zastrzyk glikokortykoidów zewnątrzoponowych z powodu bólu krzyża w ambulatoryjne centrum chirurgiczne 46 dni wcześniej
[hasła pokrewne: zdrowy tryb życia wikipedia, endometrioza na jelitach, implanty ortodontyczne ]