Infekcje grzybicze związane ze skażonymi iniekcjami metyloprednisolonu AD 2

Do 25 września, wstępne badanie, prowadzone przez Departament Zdrowia w Tennessee we współpracy z Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC), zidentyfikowało siedmiu dodatkowych pacjentów z zapaleniem opon mózgowych, którzy byli leczeni w tym samym ambulatoryjnym ośrodku chirurgicznym. Hodowle w płynie mózgowo-rdzeniowym u dodatkowych siedmiu pacjentów były początkowo ujemne.16 Jednakże, kliniczna prezentacja tych pacjentów była podobna do tej u pacjentów z indeksem: wszyscy mieli podostry początek zapalenia opon mózgowych i znaczną pleocytozę w płynie mózgowo-rdzeniowym; cztery miały udary krążenia tylnego. Wszyscy pacjenci, w tym pacjent z indeksem, otrzymali zastrzyk z zewnątrzoponowym glukokortykoidami w dawce 80 mg octanu metyloprednizolonu na mililitr. Wszystkie fiolki z octanem metyloprednizolonu zastosowane do tych wstrzyknięć zakupiono w jednej aptece mieszanej, New England Compounding Center (NECC, Framingham, MA); we wszystkich wstrzyknięciach zastosowano octan metyloprednizolonu z partii, lub inne ekspozycje typowe dla tych początkowych pacjentów obejmowały materiał kontrastowy, powidon-jod, lidokainę, igły rdzeniowe i zestawy tacek zewnątrzoponowych.
W dniu 25 września 2012 r. NECC została poinformowana o dochodzeniu i narażeniu wszystkich ośmiu pacjentów w Tennessee na octan metyloprednizolonu z trzech partii, które zostały wysłane z NECC; firma doniosła ustnie, że wcześniej nie otrzymywała żadnych doniesień o zdarzeniach niepożądanych związanych z tymi seriami octanu metyloprednizolonu. 26 września NECC dobrowolnie odwołał te trzy serie i dostarczył Food and Drug Administration (FDA) i CDC listę faktur dla 76 klinicznych obiektów, które otrzymały te partie, począwszy od 21 maja 2012 r., Daty pierwszej dużo wyprodukowano. Ta lista została użyta do zainicjowania wyszukiwania spraw w innych stanach. 27 września 2012 r. Departament Zdrowia i Opieki Społecznej w Północnej Karolinie poinformował CDC o jednym pacjencie w Północnej Karolinie, który miał ujemną hodowlę płynów mózgowo-rdzeniowych i zespół kliniczny podobny do tego u pacjentów w Tennessee, w tym podostre zapalenie opon mózgowych; u 28 pacjentów nastąpił wsteczny obieg krwi. Pacjent ten otrzymał również zastrzyk z glukortykoidami zewnątrzoponowymi i był wystawiony na działanie octanu metyloprednizolonu z jednej z trzech partii, a także na te same marki lidokainy i powidonu-jodu, jak te używane dla pacjentów w Tennessee. Raport z tego dodatkowego przypadku sugerował możliwość ekspozycji, która nie byłaby ograniczona do pojedynczego ambulatoryjnego ośrodka chirurgicznego w Tennessee. Ponieważ złożone leki były przyczyną kilku wcześniejszych epidemii, 14,17,18 octanu metyloprednizolonu z NECC uznano za prawdopodobne źródło.
28 września 2012 r. Państwowe i lokalne wydziały zdrowia, we współpracy z placówkami klinicznymi, które otrzymały i podawały octan metyloprednizolonu z trzech partii, rozpoczęły proces identyfikacji i powiadamiania narażonych pacjentów
[patrz też: nfz szczecin sanatorium kolejka, leksykon leków online, kardiolog ostrołęka ]